YOGA & PILATES

På grund av den ökade smittspridningen håller vi vår yoga och pilatesverksamhet stäng från och med vecka 48.

För att boka ett pass behöver du logga in (eller skapa ett konto om du inte har något). Läs bokningsregler första gången du ska boka ett pass!

Du kommer få en bekräftelse via mejl på dina bokningar och där framgår även betalningsinformation. Får du inget mejl, kolla skräpposten.

Behöver du låna matta finns det lånemattor och filtar. (Under corona restriktionerna ber vi er dock att alltid ta med eget materiel). Dusch och omklädningsrum finns ej, men det går bra att byta om på våra toaletter.

Sal 1 ligger en trappa upp och sal 2 en trappa ner. Hiss finns ej.

Behöver du hjälp? Mejla info@moveyourmind.nu – ange namn, telefonnummer och vad du vill boka!

Hitta din yogastil

Inom yoga finns det en mängd olika stilar, allt från dynamiskt tufft och utmanande till avslappnade, lungt och rofyllt. Här nedan kan du läsa om våra olika typer av yoga. Yoga är sanskrit och betyder balans eller förena. Det är som en teknik för fysiskt och mentalt växande, ett effektivt verktyg för att skapa balans mellan kroppen, känslorna och sinnet. 
I pilates tränar vi de djupliggande musklerna och på så sätt blir vi rörligare och starkare, får bättre kroppsuppfattning och slipper smärta och stelhet i rygg, nacke och axlar. Många använder pilates för att hålla kroppen i form och minska risken för skador. 

Mediyoga fr o m v 45
Enkla övningar mestadels sittande och liggande, andningstekniker och meditationer, ger kraftfulla redskap till att förebygga och lindra besvär med rygg, axlar, nacke, högt blodtryck, stress m m. Syftar till att ge ökad hälsa och balans i livet. Passen kan även utföras sittande på stol.

Yinyoga
I Yinyogan arbetar vi enbart med bindväv, leder och ligament. Passet är lugnt och meditativt. Vi stannar mellan 3-5 minuter i varje position, slappnar av och fokuserar på andning. Positionerna utförs liggandes coh sittandes. Utmärkt för stela kroppar samt som komplement till dynamiska yogaformer.

Yoga grund
Perfekt för nybörjare eller för dig som vill förfina tekniken inom yogan. Passet utgår från  hathayogapositioner med styrka, rörlighet, balans och andningsövningar som förbereder dig för framtida utövande av yoga.

Pilates och Pilates Matta/boll
Träning med fokus på bålens inre buk- och ryggmuskler. Ökad kroppskännedom, balans, rörlighet och stillat sinne. I Matta/boll passen använder vi bollar och andra redskap för att ytterligare utmana stabilisering och styrka.

Vinyasa och Vinyasa Flow/styrka
Dynamisk yoga som ökar din kroppsmedvetenhet, koncentrationsförmåga och ditt välbefinnande. Medveten andning, smidighet, styrka, teknik, balans och avslappning ingår i passet.

Yoga Dance Flow (kommer till våren)
Ett härligt träningspass med det bästa från två världar, fyllt av dansglädje, svett och skön musik. Passet kommer ge dig ökad styrka och smidighet i hela kroppen, hjälpa dig att ladda om, frigöra och fylla på med ny livsenergi. Vi balanserar med meditation, stretch, djupavslappning och övningar för ökad närvaro, kontakt med dig själv och din kropps eget flöde.

Poweryoga
Dynamiskt pass som bygger styrka, rörlighet och balans. Fokuserad andning löper som en röd tråd genom passet. Passet är uppbyggt med modifierade positioner från ashtanga och hathayoga.

Ashtangayoga 
Ashtangayogan är uppbyggd på en serie rörelser. Du bygger på serien steg för steg allteftersom du lär dig behärska rörelserna och andningstekningen. I nybörjaryogan lär du lär dig Ashtangayogans primära serie från grunden. Ett pass som lämpar sig för både nybörjare och vana yogautövare. Du utvecklar dig successivt under terminen i styrka, fokus och flexibilitet. I Half/Full primary serien krävs viss erfarenhet från Ashtangayogan. Tempot är högre och flödande. Under första delen av terminen tränar vi på den inledande serien och går sedan vidare mot Full Primary.

Senioryoga (Inställt HT 20)
Hathayoga i lugnt och anpassat tempo med fokus på medveten andning, smidighet, styrka och balans samt avslappning.

Kundaliniyoga
Passar alla. Kraftfulla men enkla rörelser, andningsteknik, vila och meditation. Yogan ger ökad livskraft, stärker din fysiska kropp och balanserar dina sinnen. Vi arbetar både med fysiska rörelser och med mantran.

Gravidyoga (kommer till våren)
Ta hand om dig själv både under och efter graviditeten. Gravidyoga är en form av yoga anpassad speciellt för gravida kvinnor.

Hathayoga (startar v 45)

Hathayoga lockar med lugna och mjuka men ändå kraftfulla rörelser till en skön stund på mattan. Tillsammans med meditation och andningsövningar hjälper den dig att hitta ett inre lugn.