Yoga

Klassisk massage

Pilates

Mindfulness

Hypnosterapi

info@moveyourmind.nu

070-292 52 63

Beskrivning av passen

 

Ashtanga Primary: Ett pass där vi arbetar utifrån Ashtangayogans primära serier. Du utvecklar dig successivt under terminen i styrka, fokus och flexibilitet.

 

Ashtanga Nybörjare: Här lär du dig grunderna i Ashtangayogans Half Primary serie. Kursen är anpassad för att passa nybörjare och även de som vill repetera och förfina sin Ashtangautövning.

 

Ashtanga Mysore: Här lär du dig grunderna i Ashtangayogans Half Primary serie. Kursen är anpassad för att passa nybörjare och även de som vill repetera och förfina sin Ashtangautövning.

 

Balansprogrammet: Balansprogrammet erbjuder korta, enkla men effektiva verktyg för daglig stressreducering. Kursen kombinerar två evidensbaserade metoder, mindfulness och medicinsk yoga (enkla övningar som frigör spänningar i rygg, nacke och käkarna) samt aktiv reflektion kring vad som skapar vardagsbalans.

 

Kundaliniyoga: Passar alla. Kraftfulla men enkla rörelser, andningsteknik, vila och meditation. Yogan ger ökad livskraft, stärker din fysiska kropp och balanserar dina sinnen.

 

Mamma/babyyoga: är till för dig som nyligen fått barn. Här får du en lugn stund med din bebis. Du får tid att hitta tillbaka till din kropp, din stabilitet och styrka. Vi jobbar med att stärka bäcken, mage, rygg kombinerat med avslappnings-övningar.

 

Meditation och avslappning: Vi mediterar med hjälp av olika meditationstekniker och har lång avslappning med hjälp av restorative yoga. En yogaform där du med hjälpa av kuddar, filtar och bolster bäddas in så kroppen får total avlastning och därigenom maximal avslappning.

 

MediYoga: Även kallad medicinsk yoga. Enkla övningar, andnings-tekniker och meditationer, ger kraftfulla redskap till att förebygga och lindra besvär med rygg, axlar, nacke, högt blodtryck, stress mm. Syftar till att ge ökad hälsa och balans i livet. Passen kan även utföras sittande på stol.

 

Pilates Grund: Träning med fokus på bålens inre buk- och ryggmuskler. Ökad kroppskännedom, balans, rörlighet och stillat sinne. Passar dig som inte provat pilates förut eller som vill ha ett lite lugnare tempo.

 

Pilates matta/boll samt pilates fortsättning: Vi använder bollar och andra redskap för ytterligare utmaning i stabilisering och styrka.

 

Poweryoga: Dynamiskt pass som bygger styrka, rörlighet och balans. Fokuserad andning löper som en röd tråd genom passet. Passet är uppbyggt med modifierade positioner från ashtangayoga.

 

Senioryoga: Hathayoga i lugnt och anpassat tempo med fokus på medveten andning, smidighet, styrka och balans samt avslappning.

 

Yoga med Gong: Ett kundalini-yogapass där du även får meditera i Gongens vibrationer. Läkande och helande!

 

Yoga grund: Grundläggande uppbyggnad av klassiska yogapositioner och andningsövningar som förbereder dig för framtida utövande av yoga.

 

Vinyasa Flow: En dynamisk yogaform där rörelse och andning synkroniseras i ett flöde. Passet innehåller balans, styrka, flexibilitet och uthållighet.

 

Yinyoga: Lugnt och meditativt. Töjning av muskler och bindväv under lång tid, fokus på andning. Utmärkt komplement till dynamiska yogaformer.

 

Balansprogrammet: Balansprogrammet erbjuder korta, enkla men effektiva verktyg för daglig stressreducering. Kursen kombinerar två evidensbaserade metoder, mindfulness och medicinsk yoga (enkla övningar som frigör spänningar i rygg, nacke och käkarna) samt aktiv reflektion kring vad som skapar vardagsbalans.

Meditation och avslappning: Vi mediterar med hjälp av olika meditationstekniker och har lång avslappning med hjälp av restorative yoga. En yogaform där du med hjälpa av kuddar, filtar och bolster bäddas in så kroppen får total avlastning och därigenom maximal avslappning.